General Electric zaprezentowało lokomotywę hybrydową




Lokomotywa GE Evolution® Hybrid jest jednym z 11 nowych produktów zaprezentowanych 24 maja 2007 w ramach strategii Ecomagination. Ta pierwsza na świecie hybrydowa lokomotywa towarowa jest w stanie przetwarzać energię termiczną pozyskaną podczas procesu hamowania. Lokomotywa magazynuje ją we wbudowanych akumulatorach i wykorzystuje w razie potrzeby jako dodatkowe źródło zasilania wydatnie zmniejszając emisję szkodliwych gazów oraz redukując zużycie paliwa.

Nowa lokomotywa Evolution® Hybrid napędzana silnikiem diesla i elektrycznym dysponuje mocą 4400 koni mechanicznych. Wyposażona jest w szereg innowacyjnych akumulatorów, przechwytujących i magazynujących energię wydzielaną podczas hamowania. Energia składowana w akumulatorach zmniejszy zużycie paliwa nawet o 15 procent, a emisję szkodliwych gazów nawet o 50% w porównaniu do większości eksploatowanych obecnie lokomotyw towarowych. Lokomotywa hybrydowa GE jest nie tylko bardziej przyjazna dla środowiska, ale będzie także działać na większych wysokościach i przy bardziej stromych podjazdach. Dzięki energii zmagazynowanej w akumulatorach, maszynista, ma do dyspozycji dodatkowe 2000 KM mocy.

- Lokomotywa ta zmniejszy poziom emisji, a jednocześnie zagwarantuje korzyści operacyjne naszym klientom. Będzie to możliwe dzięki odzyskaniu energii utraconej podczas hamowania pociągu – powiedział Steve Gray, główny inżynier w GE Transportation. -Pracując nad wdrożeniem lokomotywy Evolution® Hybrid do produkcji komercyjnej, nasi inżynierowie wykorzystają obecny egzemplarz jako żywe laboratorium. Będą współpracować z naszymi klientami, testując, badając i udoskonalając hybrydową technologię lokomotyw.

W maju 2007 egzemplarz pokazowy Evolution® Hybrid przejechał siecią Union Pacific w drodze na swój debiut w Kalifornii. Union Pacific jest również członkiem rady doradczej GE.

Zanim hybrydowa lokomotywa GE trafi do oferty komercyjnej, zespół inżynierów przeprowadzi dalsze prace i analizy nowatorskich akumulatorów bezołowiowych oraz związanych z nimi systemów sterujących, zainstalowanych w lokomotywie. Po zakończeniu testów laboratoryjnych GE wyprodukuje jednostki przedprodukcyjne, które posłużą do testów terenowych, przeprowadzanych przez klientów.

- Hybrydowy egzemplarz demonstracyjny to kolejny przykład naszego zaangażowania w inwestycje technologiczne i wcielanie w życie świeżych, nowatorskich pomysłów – powiedział John M. Dineen, prezes i dyrektor generalny GE Transportation. - Będziemy nieustannie wspierać inicjatywę ecomagination, tworząc produkty, które pomagają klientom redukować zużycie paliwa, zmniejszać poziom emisji i świadczyć zrównoważone usługi w długiej perspektywie.

Energia rozpraszana podczas hamowania ważącej 207 ton lokomotywy w czasie jednego roku wystarczyłaby do zasilania 160 gospodarstw domowych w tym samym czasie. Technologie zawarte w lokomotywie GE Evolution® Hybird pozwolą ograniczyć emisję tlenku azotu aż o 50% w porównaniu do lokomotyw produkowanych 20 lat temu.